۵۰ هکتار از اراضی درجه یک منطقه حفاظت شده تندوره طعمه حریق شد

به گزارش پایگاه خبری درگز آنلاین مدثر تیموری  رئیس پارک ملی تندوره با اعلام این خبر گفت : بنا بر گزارش آتش سوزی از سوی گشت های حفاظت محیط زیست درگز  در ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۱۶ خرداد ، بلافاصله یگان های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و جمعی از نیروی‌های امدادی هلال احمر و همیاران محیط زیست به محل اعزام شدند .

وی در ادامه گفت : با توجه به گستردگی آتش با تلاش تمامی عوامل در صحنه ؛ حریق در ساعت ۲۲ اطفاء گردید. این سومین آتش سوزی در ماه گذشته در مناطق حفاظت شده شهرستان درگز می باشد.

رئیس پارک ملی تندوره افزود: در برآورد اولیه متاسفانه ۵۰ هکتار از اراضی درجه یک منطقه حفاظت شده تندوره در حاشیه پارک ملی تندوره طعمه حریق گردید که بیش از ۵۰ اصله درخت ارس و درختچه از بین رفته است و ارزیابی خسارت وارده به حیات وحش توسط کارشناسان در حال بررسی و ارزیابی می باشد.

تیموری در پایان گفت: علت وقوع این حریق بی احتیاطی گردشگران و افروختن آتش در این منطقه بوده که متاسفانه با توجه به خشکسالی سال جاری پوشش گیاهی منطقه مستعد آتش سوزی می باشد. لذا از گردشگران و مردم محلی خواهشمندیم از افروختن آتش در این منطقه به جد خودداری نمایند. تا مجدد شاهد خسارت به مناطق حفاظت شده نباشیم.


 



تعداد بازدید : 596

هشتگ ها:    #درگز    #درگزآنلاین    #اخبار درگز    # Dargaz    #dargazonline
whatsapp